אנחנו מאפשרים עבודה בצורה המכבדת והמשתלמת ביותר

רוצים לשמוע עוד על תוכניות הלימוד שלנו? בואו נפגש!

בקמפוס החרדי 'הקריה האקדמית אונו' חונכים את המסלול החדש ללימודי ראיית חשבון • פרופסור ירון זליכה נשיא המועצה האקדמית וראש בית הספר לראיית חשבון בקריה האקדמית אונו מספר מה לומדים במסלול ואיך אפשר ליהנות מפרנסה ברווח

//מיכאל בוים

#להיות הטובים ביותר

הקמפוס החרדי ב'קריה האקדמית אונו' חונך את המסלול החדש של לימודי ראיית חשבון הקלאסית תחת המתכונת החדשה והמקוצרת של המועצה להשכלה גבוהה והפעם בשלוש שנים בתוספת סמסטר קיץ במקום בארבע שנים.

שוחחנו עם פרופסור ירון זליכה והוא סיפר לנו על התוכנית הייחודית בראיית חשבון לציבור החרדי, שמביאה איתה בשורה: גם פרנסה מכובדת וגם רווחית: "תכנית הלימודים הזו משלבת שני עולמות. עולם מנהל העסקים ועולם ראיית החשבון".

"כדי להשיג את מה שאנו קוראים לו 'כלכלה עסקית מעשית', להבדיל מתוכניות רגילות בניהול מכשירה התכנית בראיית חשבון את הבוגרים ואת הבוגרות לצמרת מקבלי השכר בארגון ולתעודה הכי יוקרתית שיש בעולם העסקי: רואה החשבון".

זליכה מפרט את התפקידים השונים אליהם מיועדים רואי החשבון: "מנהלי מחלקת שכר, מנהלי מחלקות רכש, חשבים, מנהלי פיתוח עסקי ואסטרטגיה, מנהלי מחלקות כלכלה, מנהלי מחלקות תקציב, מנהלי מחלקות תמחור של מוצרים ושירותים, מנהלי מחלקות מימון, גידור וניהול סיכונים, מנהלי מחלקות מיסים וכמובן מנהלי כספים. למעשה, רוב הבוגרים מיועדים לתפקידי ניהול לצד אלה שמבקשים להשתלב כשותפים במשרדי רואי חשבון או משרדי ייעוץ אחרים".

"המטרה היא שבוגרי ובוגרות הקמפוס החרדי בקריה האקדמית אונו ישתלבו באחד מהתפקידים הללו". מדגיש זליכה.

איך מוודאים שהתוכנית היא הטובה ביותר?

"התכנית מבוססת על הרפורמה החדשה בראיית החשבון שהובילה מועצת רואי החשבון בשיתוף המועצה להשכלה גבוהה ולצידה הקורסים הקלאסיים במנהל עסקים ומכילה מערך רחב של ידע וכלים הנדרשים לאייש בהצטיינות את התפקידים הללו.

"התוכנית איננה רק למי שרוצה להיות מנהל כספים או שותף במשרד רואי חשבון, אלא גם ליזמים ולבעלי עסקים קטנים. הלימודים מכשירים אותך בכל ההיבטים של הקמת עסק: אסטרטגיה, משא ומתן, תקציב, תמחור מוצרים ושירותים ועוד".

מה יש בידי בסיום הלימודים בקמפוס החרדי בקריה האקדמית אונו?

"בוגרי ובוגרות המסלולים שלנו מקבלים בסיום הלימודים ולאחר התמחות ועמידה בשתי בחינות מועצה את התעודה הכי יוקרתית בישראל. רואי החשבון נמנים על צמרת מקבלי השכר בישראל. בשנים האחרונות זהו המקצוע היחיד, למעט מהנדסי תוכנה, שהשכר נמצא בעלייה משמעותית. זאת ועוד, רואי החשבון מאיישים את תפקידי הניהול הבכירים ביותר במגזר העסקי ובמגזר הציבורי וכן משמשים כיועצים העסקיים הבכירים במדינה". 

"הלימודים עצמם מעניינים ומרתקים ובעקבות הרפורמה הם מתפרסים על פני שלוש שנים קלנדריות בלבד", אומר זליכה ומוסיף פרט חשוב: "כל מרצה מומחה בתחומו, שהוא גם תפקידו בחיי היום יום.

#הדרך שלך לניהול

"יש לנו כיתה ייעודית לחרדים. מטרת התוכנית היא לתת תמיכה מיוחדת לציבור החרדי, שמצד אחד יש לו חוסרים במתמטיקה ואנגלית ומצד שני התוכנית יודעת 'לנצל' את היתרונות שהלומדים החרדים באים איתם. ללומדים אלו יש חשיבה מילולית גבוהה מאוד. החשיבה הזו חיונית להצלחה בתפקידים אלה. לכן", פורס זליכה את דעתו מניסיונו העשיר, "יש לציבור הלומדים החרדי יתרון משמעותי על פני אחרים".

אתה מדבר מהלב ונשמע שהנושא הזה באמת מאוד חשוב לך. למה בעצם החלטתם להשקיע ככה בציבור החרדי?

"התחום נותן מענה לצרכים האמיתיים בשוק התעסוקה. יש ביקוש גבוה לעובדים ברמת שכר גבוהה. חשוב לנו לשבור פערים חברתיים. מי שרוצה לעבוד – מוטב שיעבוד בשכר הגבוה ביותר האפשרי במשק מאשר בשכר נמוך. התוכנית מיועדת למשרות ברמת השתכרות גבוהה במיוחד ויש לה ביקוש גבוה בשוק. כמו כן, הן מאפשרות גמישות גבוהה. רואי חשבון מככבים בצמרת כל הענפים במשק החל מנדל"ן, דרך תעשיה, מסחר וקמעונאות וכלה בהייטק ובבנקאות".  

"התלמידים שבאים ללמוד הם אנשים רציניים. אנו מחפשים את האנשים החרוצים שבאים לכבוש את התואר. תמורת ההשקעה שלהם הם מקבלים את המרצים הכי טובים, המון תמיכה וגיבוי הכוללים עזרה וסיוע בכל מה שניתן לעזור להם. אני לא זוכר ולו חרדי אחד שלא סיים אצלנו את התואר". חותם זליכה.

איך האווירה בקמפוס החרדי בעת הלימודים?

"הלימודים חייבים להיות בטעם טוב", אומר זליכה מיידית. "אתה לא יכול להשקיע במשהו – בטח אם אתה עובד או לומד גמרא תוך כדי – בלי שזה יהיה מעניין וברמה גבוהה".

"כל מי שלומד כאן עושה כך מתוך שאיפה להתקדם ולהצליח. השילוב של לימודים מעניינים ורמה גבוהה שאינה מתפשרת לאורך כל הדרך – יוצר את ההצלחה של המקום המיוחד הזה.

"חשוב לדעת", מסיים זליכה, "שהלימודים אצלנו מחייבים השקעה רבה, אבל מקבלים קריירה לחיים ויכולת השתכרות מאוד גבוהה. הביקוש לעובדים שיוצאים מהקמפוס החרדי בקריה האקדמית אונו הוא גבוה במיוחד מכיוון שהשוק למד כי רואי חשבון חרדים הם מצטיינים במיוחד".