ללמוד מהטובים ביותר כדי להיות מקצועי ביותר – הפרקליט

רוצים לשמוע עוד על תוכניות הלימוד שלנו? בואו נפגש!

עו"ד יאיר בן שטרית הינו בוגר תואר למשפטים בהצטיינות מהקריה האקדמית אונו • בשיחה ל'משפחה' מספר עו"ד בן שטרית על החלום, המציאות והדרך שחיברה ביניהם בצורה המושלמת ביותר • אלה המשפטים

//מיכאל בוים

#אבני יסוד – להצטיינות

"אני לא הייתי הסטודנט הסביר", פותח ע"ד יאיר בן שטרית את שיחתנו, "השקעתי מאוד בלימודים כאשר אני לא שם לב לשיקולי הנוחות. טרם הבחירה לצאת ללימודים באקדמיה, הייתי כולי עסוק בפוליטיקה אך כשהבנתי ש"אל תבטחו בנדיבים", זאת אומרת שאינני יכול להמתין עד ש'יסדרו לי' תפקיד כזה או אחר וכיוון שאני רוצה להתפרנס בצורה מכובדת הלכתי ללמוד משפטים".

דרכו של עו"ד בן שטרית לא הייתה קלה ומהירה. ללימודים הוא הגיע נעדר רקע בסיסי באנגלית. "נרשמתי ממכינה", משחזר בן שטרית, "בגיל עשרים למדתי אותיות באנגלית. כאשר למרבית הלומדים היה את הבסיס – אני התחלתי הכל המתחלה. במבט לאחור מצחיק להיזכר בזה. אתן דוגמה קלאסית. בשנת 2014 התחלתי ללמוד דיני חוזים. המרצה דיבר על מישהו שהיה אז בכל הכותרות ואני לא מכיר מיהו. לא היה לי את אבני היסוד. יפה היה לראות את הדרך – פעם לפני עשור – ואת איפה שאני היום: מטפל בתיקים הכי סבוכים שיש, תיקים מתוקשרים, נלחם על חירותם של לקוחותיי, חברי כנסת, בעלי עסקים ואף חלק מהמגזר החרדי.

"וכל זה הגיע", ממשיך עו"ד בן שטרית בנשימה אחת, "כי השקעתי את כל כולי בלימודים".

אתגרים לא חסרו. עו"ד בן שטרית הינו תושב העיר קריית גת, במשך חצי שנה הלימודים היו גם בימי שישי, בקריה בירושלים. בימי חמישי הלימודים היו מסתיימים מאוחר ועד שהוא היה מגיע הביתה כבר היה עליו לחזור ללימודים. על מנת לא להפסיד גם את הלימודים ביום שישי, ישן בן שטרית על ספסלים בבתי כניסות בשמואל הנביא. קם בבוקרו של יום שישי בשש לפנות בוקר, מתפלל, אוכל משהו ויוצא ללימודים. "לא יכולתי להפסיד את הלימודים הללו, כח הרצון זה הדבר הכי חשוב", הוא מציין.

לא פלא שאת הלימודים עו"ד בן שטרית סיים בהצטיינות.

"אין קיצורי דרך", אומר בן שטרית כשאנו שואלים אותו 'איך הוא עשה את זה'. "מי שרוצה ללמוד – צריך לרצות את זה באמת, בצורה כזו שאם יש אתגרים – הוא מתגבר עליהם וכובש אותם. אין הנחות".

"כל זה לא היה נעשה", מדגיש בן שטרית, "לולי העזרה של המכללה והצוות של 'אונו' בכל צעד ושעל. מדובר במקום מושלם. כזה שנותן לך את כל המעטפת לה אתה זקוק. בהפסקות היה מתקיים תפילת מנחה בקמפוס. היית יכול לראות כמה וכמה מניינים שנעמדים לתפילה. מחזה משובב לב. רמת הלימודים הינה הגבוהה ביותר. אין דבר כזה 'לשלם בשביל התואר', זה ממש לא המקום. מיטב המרצים נותנים את מיטב הקורסים על מנת שכל מי שלומד במקום ייצא עם השכלה גבוהה וידע משפטי נרחב ביותר. דבר שמקנה עבודה לעתיד ברמה הכי גבוהה שיש".

#מרמה גבוהה – לעבודה טובה

שתף אותנו בחוויה שזכורה לך במיוחד במהלך הלימודים?

"שתי חוויות מיוחדות חוויתי בקמפוס החרדי בקריה האקדמית אונו", משתף בן שטרית בערגה, "כחלק מתפקידי כמנכ"ל אגודת הסטודנטים דאז, הקפדנו על גיבוש הפקולטה למשפטים, נהגנו על גיבוש הפקולטה טרם מבחנים,  ערב מבחן נפגשים כל הסטודנטים להתוועדות רבתי עם צלחת חמין וחוזרים על החומר למבחן. זו חוויה נהדרת.

החוויה השנייה היא שזכיתי במקום הראשון בכתבית מאמר אקדמי משפטי וקיבלתי מלגה מכובדת, מתוך מאות מאמרים של סטודנטים אחרים.

"כיוון שכולם חרדים ודתיים, יש שפה משותפת. זה דבר שקשה למצוא במקומות אחרים. גם רמת הלימודים – הינה גבוהה ביותר. עורכי הדין המצליחים ביותר, הם אלו שנמצאים כל היום בבתי המשפט ולא עסוקים בלחתום על ניירת, חלק מהם הינם עורכי הדין שיצאו מהקמפוס החרדי, כי הם למדו במקום שנותן את הרמה הגבוהה ביותר.

"כמי שהיה מנכ"ל אגודות הסטודנטים במשך כמה שנים אני יכול להגיד לך שכל הקורסים היו בהפרדה. הן המרצים, הן במבחנים, והן בקבוצות ובכלל".

התואר עצמו עורך כשלוש וחצי שנים, זאת במידה והלומד כבר הגיע עם בגרויות. מי שלא עשה בגרויות עליו לעבור 'מכינה', עוד לפני תחילת התואר הראשון. המכינה אורכת כשנה, במכינה לומדים אנגלית, מתמטיקה, ניהול פיננסי, דמוקרטיה, משטר וממשל ועוד. לאחר מעבר המבחן של הקורסים ומבחן המל"ג ומשרד החינוך בהצלחה – מתחילים את לימודי התואר במשך שלוש וחצי שנים, לאחריו יש התמחות בת שנה וחצי ומבחן לשכת עורכי הדין, ממוצע של כ-6 וחצי שנים.

עו"ד יאיר בן שטרית, בוגר הקריה האקדמית אונו בעל תואר ראשון ושני במשפטים, בעבר כיהן כמנכ"ל אגודת הסטודנטים בקריה האקדמית אונו במשך כשנתיים וחצי. לפני כארבע שנים וחצי, פתח עו"ד בן שטרית את משרדו והינו בעלים ומייסד של משרד בעל שני סניפים, בדרום ובמרכז הארץ, קריית גת ובמגדלי ב.ס.ר ב"ב.  עו"ד בן שטרית מומחה למשפט פלילי, צווארון לבן, משפט מנהלי, דיני צבא, עתירות אסירים ועוד. בנוסף, כיום מכהן כחבר בפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין הארצית.